Nu we veel thuis zijn merken we zelf ook dat het lastig is om weer in een (nieuwe) dagelijkse structuur te komen. Voor kinderen, en zeker voor peuters, is structuur echter wel belangrijk. Daar hebben zij houvast aan en voelen zij zich prettig bij.
Een voorbeeld van een dagelijkse structuur zou kunnen zijn:
Voor 9:00 uur | Opstaan | Ontbijten, bed opmaken, aankleden, pyjama in de wasmand |
9:00 – 10:00 uur | Wandelen | Naar buiten, de hond uitlaten. Work-out (kijk voor leuke bewegingstips in onze activiteitennieuwsbrief of op onze website). |
10:00 – 11:00 uur | Leren | Zonder schermen. Puzzel, (voor)lezen, activiteit uit activiteitennieuwsbrief of van onze website |
11:00 – 12:00 uur | Tijd voor talent | Lego, Kapla, tekenen, knutselen, muziek maken, koken of bakken |
12:00 uur | Lunch | |
12:30 uur | Klusjes | Keukentafel en stoelen afnemen, de was in de wasmachine doen, etc. |
13:00 – 14:30 uur | Stille tijd | Lezen, puzzelen of rustig spelen |
14:30 – 16:00 uur | Leren | Eventueel met schermen: iPad-spelletjes, leerzame video’s, ZAPP |
16:00 – 17:00 uur | Naar buiten | Fietsen, steppen, de hond uitlaten, buiten spelen, balspelletjes |
17:00 – 18:00 uur | Avondeten | |
18:00 – 20:00 uur | Ontspannen en naar bed | Televisie kijken, spelen, eventueel douchen of in bad. Vergeet niet nog even lekker te knuffelen en voorgelezen worden is helemaal top!! |